blog

10 tuti tipp, hogyan rontsd el az esküvődet

A tökéletes esküvőt már gyermekkorban elkezdik tervezgetni a kislányok. Csini habos babos ruci, csodás dekoráció, pazar panoráma, királyi étkek és persze a falu apraja nagyja mint vendég.

Elsőre ez nem is tűnik olyan nehéznek és vélhetően mindenki csupán az anyagi korlátokat látja a megvalósításban, pedig az, hogy valóban álmaink esküvője lesz-e a nagy napon vagy valami katasztrofális tömegrendezvény az sokkal inkább emberi tényezőkön múlik.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján megpróbálom összeszedni azokat, amiket mindenképp kövess el az esküvődön, ha tönkre szeretnéd tenni azt.

  1. Szervezd a bulit a meghívott vendégektől lehető legtávolabbra, biztos lehetsz benne, hogy a többségük nem jön el, ezt persze legfeljebb az esküvő előtt pár órával fogja közölni veled.
  2. Az eseményekről készíts pontos esküvői forgatókönyvet, melyben az egyes programok percre pontosan legyenek meghatározva. Természetesen ragaszkodj is ennek betartásához.
  3. A szolgáltatókat ha lehet, a rokonságból válogasd össze, ezzel egy csomó pénzt megspórolhatsz. Fényképezője mindenkinek van (az se baj, ha mindenki el is hozza és folyamatosan azon keresztül nézik az esküvőt), a winamp play gombját egy kisgyerek is meg tudja nyomni, dekorhoz kellékeket minden ápiszban lehet kapni, a meghívókat meg elég, ha e-mail vagy facebook elküldöd, kár erre pénzt költeni.
  4. Hívj meg minél több gyerekes családot, de úgy, hogy a gyerekeket nem hozhatják magukkal! Biztos lehetsz benne, hogy bőven lesz szabad hely az asztaloknál és a gyerekek se csinálnak felfordulást. Az a pár szülő pedig aki mégis eljött, úgy is a telefonjával lesz elfoglalva, hogy felhívja a nagyit / bébisintért, nagyobb gyerekesek esetén a tűzoltókat.
  5. Kérj fel vőfély-t és szerveztess vele minél több játékot az este folyamán. Még jobb, ha ezeket a játékokat előre megbeszélt időpontra teszitek, mely menetrendet pontosan be is tart a vőfély, és a bulit megállítva játékra invitálja a vendégeket. (érdemes a vőfély-t előre kifizetni, mert a 2-3. ilyen eseménykor elképzelhető annak gyors és nem feltétlen önként történő távozása valamely nyílászárón keresztül)
  6. Ültesd az összes szolgáltatót egy külön terembe és szigorúan szolgáltatói menüt rendelj nekik. Természetesen szólj a pincéreknek, hogy a vendégek az elsők, a szolgáltatók majd ezt követően kerülhetnek sorra. Biztos lehetsz benne, hogy mindenki a kötelező maximumot fogja nyújtani az este során (értsd: kötelezően meglesz az óránkénti szünet a zenében, a kötelező szívatós játékok és a kötelező fotók) persze lehet, hogy a vacsora után kicsit majd várnotok kell.
  7. Kedvenc játékom a menyasszony rablás, az este során ki ne hagyjátok, de mindenképp legalább 10km távolságba vigyék el az ifjú feleséget és ha nem feltétlen kell, mobilt ne vigyen magával senki. Eközben a hoppon maradt vőlegénynek feltétlen találjatok ki valami szívatós és lehetőleg megalázó feladatokat. Biztosak lehettek benne, hogy a menyasszony érkezésére már jóval több hely lesz a tánctéren és az étteremben, mint előtte.
  8. Nagyon fontos a zenekar megfelelő kiválasztása. Az este során lehetőleg minden szám után hagyjanak annyi szünetet, hogy aki elfáradt, a helyére tudjon menni és le tudjon ülni. De az sem mindegy, milyen zenét játszanak, még a megállapodás aláírása előtt készíts egy listát a tiltott zenékről. Tilos pl. a vonatozás, kör- és csoportos ráncok, limbózás, de legjobb, ha az összes mulatós zenéről készítesz egy tételes tiltólistát nekik.
  9. A hangos zene roppant mód zavarja a beszélgető embereket, így a helyszínt úgy válaszd ki, hogy a tánctér a lehető legtávolabb legyen az étterem szekciótól. Az se baj, ha külön emeleten esetleg másik épületben.
  10. Ugyanez igaz a dohányzásra is, az egyrészt súlyosan károsítja az egészséget, másrészt zavarja a füst a nemdohányzókat. Gondoskodj róla, hogy közel távol egyetlen hamutartó vagy kijelölt dohányzóhely ne legyen.

A fenti listát igyekezz minél pontosabban betartani, de ne aggódj azon se, ha esetleg 1-1 pontot nem sikerül teljesítened. A fenti tanácsok önmagukban is garantálják a látványos eredményt.

Erősen bízom benne, hogy az olvasással ezt az utolsó mondatot se hagyod ki és noha kicsit ironikusra sikerült ez a kis felsorolás, a legnagyobb probléma vele, hogy ezeket a példákat az élet szülte, ezek mindegyike valós esküvőkön történt meg velem, vagy közeli ismerősömmel, kollégával. A fentiekből láthatod, hogy egy jó esküvő egy bizonyos szint után sokkal inkább az emberi tényezőkön múlik. Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább kérj tanácsot olyantól, aki tapasztalt, sok esküvőt látott már és megbízol benne, de természetesen én is szívesen segítek bármi kérdésed lenne (e-mail, telefon, stb.). Ja, még valami, a fenti 10 pontos felsorolást eszedbe ne jusson követni!

Ha tetszett a cikk és szeretnél elsők között értesülni ha valami hasonló kerül az oldalra kattints ide!

Menü