Sokszor elgondolkodtam rajta, milyen nehéz lehet a pároknak egy esküvőt megszervezni. Főleg azoknak, akik ehhez nem egy profi esküvő szervezőt vesznek igénybe. Nekik legtöbbször az életük első, és reményeik szerint az utolsó esküvőjük, amit szeretnének a lehető legtökéletesebben megszervezni, hogy a nagy nap olyan csodálatos legyen mint álmaikban.
Majd ahogy haladnak előre a szervezésben kerülnek elő olyan kérdések, hogy mi az a ceremóniamester és miben különbözik egy vőfély-től, DJ vagy zenekar, mi az a cinematográfus és miben más, mint a videós, nameg a klasszikus, a rólam nem lehet jó képet csinálni. Biztos a fotós is csak a szép párok képeit teszi ki a weblapjára és azért olyan jók a képek, de hogy lesz rólunk szép kép, mi nem tudunk pózolni, mi nem vagyunk modellek. Mitől sokkal drágább az egyik esküvői fotós, mint a másik?
Ha minden kérdésre nem is tudok (nem is szeretnék) választ adni, ezzel a rövid kis cikkel szeretnék betekintést adni a leendő párok részére, hogy dolgozunk mi, hogy zajlik egy átlagos esküvői fotózás velünk. A megszokottól eltérően ebben az írásban inkább a képek beszélnek majd, de igyekszem pár mondatban rövid kommentet is fűzni mindegyikhez.
Ideális esetben profi ceremóniamester vagy vőfély van jelen az esküvő napján és segíti többek között az esküvői fotóst. Amennyiben Ő jól végzi a munkáját, a nap végére nem megy el a hangom. Pontosan tájékoztatja a társ szolgáltatókat, mikor milyen esemény várható, kinek milyen feladata lehet azzal kapcsolatosan. Így többek között segít a násznép irányításában is, mely fontos ha olyan csoportképet szeretne kapni a pár, melyen minden vendég szerepel és jól látható. Nagyobb tömeg esetén ez egy komoly kihívás. Sokat segít, ha a képet nem a vendégekkel egy magasságból, hanem valamivel magasabbról készítem. Erre minden helyszínen találok megfelelő alkalmatosságot, itt pl egy masszív széket, de ha szükséges fára mászok, korláton állok, stb. Természetesen mivel mást lát a CM és mást az esküvő fotós, így a kép elkészítése előtt ha szükséges még mutogatással, kérésekkel én is szoktam alakítani a felálláson. Itt pl arra kérem a vendégeket, kicsit próbáljanak meg közelebb menni egymáshoz. Fontos tudni, hogy képen az emberek közötti távolságok gyakran nagyobbnak tűnnek, mint a valóságban.
Esküvői fotózások során a kisebb, pár fős csoportképek esetében is szoktunk a hagyományostól eltérő kreatív beállításokat készíteni. Ilyenkor a gyorsabb, pörgősebb munkamenet miatt legtöbbször egyenként igazítok meg mindenkit és állítom be őket úgy, hogy végeredményként egy ütős, jó kép készülhessen.
A párok ugye legritkábban profi modellek akik mindenféle instrukció nélkül tudnák, mit kell csinálni. Egy jó kép minden apró részlete fontos. A kezek, ujjak tartása, a fények az arcon stb. A kicsit jobbra, kicsit balra vezényszavak gyakran nem vezetnek gyors megoldáshoz, sokkal célravezetőbb, ha segítek beállítani ezeket úgy, hogy a képen mégis spontánnak, amolyan elkapott szerelmes képnek tűnjön.
A fotózásokat sosem tervezzük meg előre, sosem minták alapján dolgozunk. Minden a helyszínen dől el, ott alakulnak ki a képek. Ha látok vagy találok valami érdekeset akkor azt felhasználom a képhez. Volt, hogy ehhez a mozdony vezetőt kellett leszállítani a vonatról vagy épp locsoló kocsit eltéríteni, itt elegendő volt a gyerekektől kölcsönkérni a buborék fújót.
Ahogy mondani szokták, egy képért mindent. Amíg a csoportképek esetén valami magaslatot keresek, úgy gyakran egy jó beállított kép esetében a „béka perspektíva” ad olyan nézőpontot, mely valamiért különlegessé teszi a képet. Ilyen esetben természetesen jó ha van az embernek egy asszisztense aki ezeket az „érdekes” helyzeteket megörökíti 🙂
Ugyanez igaz az asszisztensemre is, aki öltözékét hasonlóan nem kímélve örökíti meg a legapróbb részleteket.